Wanneer
De periode van voorinschrijving is van 1 november tot en met 22 november (dus 22 november tot 24.00 uur).
Voor wie is het recht op voorinschrijving?
Het recht op voorinschrijving geldt voor mensen die de Fietselfstedentocht 5 keer en vaker hebben gefietst, waarvan tenminste één keer in de afgelopen 4 jaar. Voor de telling van het aantal door ons geregistreerde tochten geldt dat tussen 2 uitgereden tochten maximaal 5 niet (uit)gereden tochten zijn toegestaan. Het jaar 2020 telt niet mee omdat er vanwege de Coronapandemie in dat jaar geen Fietselfstedentocht gehouden kon worden.
Voor de Fietselfstedentocht van 2025 gaat het er dus om dat je 5 keer de Fietselfstedentocht hebt gefietst waarvan tenminste één keer in de jaren 2019, 2021, 2022 en 2023. Mensen met het recht op voorinschrijving krijgen op 1 november een mail met een uitnodiging.
Elke deelnemer moet zich individueel/ persoonlijk inschrijven!
Hoe schrijf ik me in?
Als je op onze website bent ingelogd in je account (je persoonlijke pagina) vind je rechts in het scherm de knop ‘voorinschrijving’. Als je daarop drukt wordt je in stappen door het bestelproces geleid.
Elke deelnemer krijgt in het proces van bestellen een vraag of deze kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden en daarmee akkoord gaat. Deze vraag moet met ‘ja’ beantwoord worden. De laatste stap van het bestelproces is de betaling van het bedrag van € 33,00.
Kan ik ook samen met iemand fietsen en dus dezelfde startgroep krijgen?
Dat kan. Iedereen die gebruik maakt van de voorinschrijving kan vanaf 1 februari koppelen. Dit kan met deelnemers van de voorinschrijving maar ook met deelnemers van de vrije inschrijving. Zie het samen fietsen.
Hoe weet ik of de inschrijving is gelukt?
Nadat de bestelling is afgerond krijg je een bevestiging per mail. Als je vervolgens weer naar je account gaat dan zie je dat aan jouw bestelling een barcode is gekoppeld. Die wordt later op jouw persoonlijke stempelkaart gedrukt.
Let op: je bent dan nog niet ingedeeld in een startgroep. Dat gebeurt pas bij het drukken van de stempelkaarten. Op de stempelkaart die je thuisgestuurd krijgt staan de adresgegevens, een kaartnummer, je startgroep én de barcode.
Moet ik verder nog wat doen?
Nee. De stempelkaart worden vanaf 15 mei aan iedereen per post toegestuurd. Als je de stempelkaart krijgt hoef je niks meer te doen. Het koppelen van je barcode aan je account hoeft dus niet meer, want dat is bij jouw bestelling al gebeurt.
Kan ik mijn stempelkaart voor de tocht nog verkopen?
Ja dat kan. In de periode van 1 februari tot en met 22 april kun je je kaart aan een ander overdragen. Zie daarvoor kaart overdragen. Na deze periode kun je de kaart niet meer aan een ander overdragen.