Vrije inschrijving 2019

This page is also available in English   Diese Seite is auch auf Deutsch

 

Vrije inschrijving 2019
In de periode van 1 t/m 15 december 2018 kan iedereen kaarten aanvragen via een persoonlijk account op onze website. Je hebt twee weken de tijd om in te schrijven.
Bij meer dan 15.000 aanmeldingen (inclusief voorinschrijving) zal er onder de vrije inschrijvers geloot worden met behulp van een geautomatiseerd lotingsproces. Voor de loting maakt het tijdstip waarop je je hebt ingeschreven niet uit. De volgorde van binnenkomst van je aanvraag is dus niet bepalend. Het is daarom niet per sé nodig om direct op 1 december in te schrijven. Het kan wel gebeuren dat er bij een te grote belangstelling op een piekmoment, enige vertraging ontstaat in de afwikkeling van de inschrijving. Probeer het dan gerust later nog een keer.

De vrije inschrijving is ook voor degenen die geen gebruik hebben gemaakt van het recht op voorinschrijving. Je krijgt nu alleen geen voorrang meer bij het verdelen van stempelkaarten!

Het inschrijfgeld bedraagt € 22,50 per deelnemer. Dit betaal je nadat je bent ingeloot. Je kunt maximaal 10 stempelkaarten bestellen. Wil je met een grotere groep fietsen? Een ander lid van jouw groep moet de overige kaarten bestellen.
Van 1 t/m 15 februari 2019 heb je de mogelijkheid om (via je account) deze bestellingen te koppelen zodat alle groepsleden dezelfde starttijd krijgen.


Wat moet ik doen om in aanmerking te komen voor een kaart?

  1. Schrijf je tussen 1 en 15 december 2018 in via www.fietselfstedentocht.frl. Klik op de rode knop ‘vrije inschrijving’.
  2. Als je bent ingeloot voor de eerste ronde en dus voor één of meerdere kaarten, ontvang je op 19 december 2018 een e-mail met daarin een link voor de betaling van de bestelde stempelkaarten.
  3. Zorg dat je de kaarten op tijd betaalt! De betaling moet op 1 januari 2019 bij ons binnen zijn.
  4. Als je bent uitgeloot ontvang je ook op 19 december 2018 een e-mail met informatie over een mogelijke 2e ronde. Deze ronde houden wij als er nog plaatsen beschikbaar komen door ingelote mensen uit de eerste ronde die niet op tijd betalen.
  5. De kaarten die na de loting nog over zijn, verkopen wij via het principe op=op. Alle uitgelote personen krijgen nog een kans een kaart te bemachtigen als zij meteen na ons bericht (mail) een betalingsopdracht versturen.
  6. Kom je er niet uit? Lees de handleiding – stap voor stap


Hoe schrijf ik me in?

Account aanmaken
Als je nog geen account hebt dan vragen we je een Fietselfstedentocht-account aan te maken. Daarvoor vragen we je jouw e-mailadres en een wachtwoord op te geven. Hiervan ontvang je vervolgens een mail in je mailbox om je account te bevestigen. Je komt vervolgens op een bevestigingspagina terecht waar je je verdere gegevens moet invullen en opslaan. Het aanmaken van een account is dus een eerste stap, het is nog geen inschrijving! Schrijf je e-mailadres en wachtwoord dat je voor je account gebruikt ergens op, zodat je het niet kunt vergeten.

Als je de tocht voor de eerste keer fietst dan vragen we je om onderaan de knop NIEUWE DEELNEMER te gebruiken.

Als je al een account van voorgaande jaren hebt, dan hoef je geen nieuw account aan te maken. Je gebruikt dan gewoon je bestaande account. Op onze homepage van de website klik je op de rode knop ‘vrije inschrijving’ en vervolgens vul je jouw e-mailadres en wachtwoord in.

Deelnemersinformatie
De volgende stap is het invullen van je persoonlijke gegevens, zoals je naam, adres en telefoonnummer. Check ook nog even goed je mailadres en geboortedatum. Je e-mailadres vormt de basis voor je inschrijving en je geboortedatum voor het aantal gereden tochten. Je naam en geboortedatum kunnen na het doorlopen van de inschrijvingsprocedure niet meer in het systeem veranderd worden. De adresgegevens worden gebruikt om je een aantal weken voor de Fietselfstedentocht de benodigde stempelkaarten toe te sturen. Adresgegevens en e-mailadressen kun je wel via je account wijzigen. Bij het wijzigen van je account (bijvoorbeeld omdat je een nieuw (mail)adres hebt, vragen we je om de juiste persoon uit onze database aan te klikken en vervolgens het account te wijzigen.

Controle van je inschrijving
In dit scherm moet je jouw gegevens controleren. Is er iets misgegaan? Met de knop “wijzig” kun je teruggaan en de gegevens alsnog wijzigen. Vervolgens moet je het “Fietselfstedentocht Reglement” doorlezen en het vakje aanvinken indien je hiermee akkoord gaat.

Inschrijving afronden
Door op “inschrijven” te klikken wordt jouw inschrijving bevestigd. Als je de inschrijvingsprocedure hebt doorlopen ontvang je hiervan een bevestiging op je opgegeven e-mailadres. Bewaar deze e-mail goed, want deze geldt als bewijs voor jouw inschrijving. Indien je na ontvangst van de bevestigingsmail alsnog een fout ontdekt, kun je inloggen op je account met je inloggegevens en daar de foute gegevens aanpassen. Ook kun je t/m 15 december 2018 het aantal stempelkaarten nog aanpassen tot maximaal 10 stuks.

De loting
Als er na de inschrijfperiode meer dan 15.000 deelnemers zich hebben ingeschreven vindt er een loting plaatst door ons geautomatiseerd systeem. Loting vindt plaats onder de vrije inschrijvingen.


Zodra je bent ingeloot krijg je informatie over de betaling van het inschrijfbedrag,
€ 22,50 per stempelkaart. De inschrijving is pas definitief wanneer het volledige inschrijfbedrag is ontvangen door de Fietselfstedentocht. Betaling is mogelijk via IDEAL, Creditcard, Paypal en diverse buitenlandse betaalmogelijkheden. Als je niet op tijd betaalt, vervalt je inschrijving. Plekken die dan vrijkomen worden aangeboden aan mensen die tijdens de eerste loting geen plek hebben kunnen bemachtigen. Over de loting en de daaruit vloeiende resultaten corresponderen wij niet.

Ook mensen die niet zijn ingeloot zullen daarvan bericht ontvangen.

Wat je nog meer moet weten als je bent ingeloot:

  • De stempelkaart wordt in de week na Pasen toegestuurd.
  • In je persoonlijke instellingen kan je alle gegevens inzien die bij ons bekend zijn en (e-mail) adreswijzigingen zelf aanbrengen.
  • Print vanaf ongeveer vier weken voor de tocht je eigen finishcontroleformulier uit op je persoonlijke pagina. Alleen met een finishcontroleformulier kom je in aanmerking voor een herinneringsmedaille.
  • Alle deelnemers moeten een account hebben voor het printen van het finishcontroleformulier. Volg hiervoor de aanwijzingen op die bij de stempelkaart worden meegezonden.